Tipy jak zvýšit zisk na evropských trzích

Co se týče ziskovosti, evropský trh nabízí nespočet výhod. Pokud se totiž jako malá firma zaměřujete pouze na trh lokální, nese to s sebou mnoho úskalí. Jedním z nich je také malá ziskovost. Výhodou je ale časová nenáročnost. Pokud se totiž jako podnik soustřeďujete pouze na místní trhy, stačí vám málo úsilí k tomu, aby se o vás okolí dozvědělo.

Pokud jsou však vaše cíle vyšší, pokusíme se vám zde přinést pár tipů, jak je dostat na trh evropský a ještě na tom co nejvíce vydělat.

  • Pokud jste začínajícím podnikem, musíte při svém zakládání tolerovat evropské zákony. Důležité je také zjistit si, jestli už někdo s podobným zbožím na trhu nepodniká. Nechcete přeci porušovat duševní vlastnictví podnikatele, který s tímto nápadem přišel před vámi.
  • Je potřeba si také zjistit, jak na tom stojí DPH a cla. Ty se totiž můžou daleko více lišit, než je tomu u vaší domovské země. Celkově co se týče daní, jde o složitý proces. Proto rozhodně nic nezkazíte na tom, pokud si na pomoc přizvete odborníka. Nejen že se tak vyhnete případným nechtěným pokutám, také vám to ušetří mnoho starostí a vrásek na čele.
  • Při vašem podnikání vám mohou hodně pomoci granty či dotace z evropských fondů. Mohou vám pomoct váš business daleko více rozjet a tím také zvýšit zisky plynoucí z vašeho podnikání. Zkuste se tedy zaměřit i na tyto dotace a zjistit si, zda je možné nějakou dostat právě ve vašem odvětví.
  • Pokud je váš podnikatelský záměr nápaditý a myslíte si, že je i unikátní, neváhejte ho zapojit do soutěže. EU vyhlašuje už desátý ročník soutěže Evropské ceny na podporu podnikání. Ta oceňuje nejúspěšnější projekty veřejné správy na podporu podnikavosti v celé Evropě. Díky této soutěži se váš projekt může dostat daleko více do podvědomí a nalákat vaše budoucí zákazníky. Kategorií je hned několik. Přihlášky do této soutěže mohou být zasílány až do 15. června 2016. Proto neváhejte a chyťte tuto možnost za pačesy.